Korekta a kwestia kobieca

Po dzisiejszym szkoleniu, w którym uczestniczyłam, dla redaktorów i korektorów językowych naszły mnie pewne refleksje.

Na 20 osób na sali - 20  nich to były kobiety. Zawód redaktora i korektora jest dość mocno obsadzony przez płeć piękną. Z drugiej strony - najczęściej nagradzanymi pisarzami są mężczyźni (tak mi się skojarzyło z tegorocznym Noblem literackim i Nike).

Poniekąd analogicznie. To zazwyczaj kobiety gotują w domach. Za mistrzów kuchni uważa się jednak mężczyzn - to oni są szefami w najważniejszych restauracjach świata. To kobieta przeważnie rozdysponowuje pieniądze w domu. Pieniędzmi państwowymi w większości zarządzają mężczyźni.

Nie mam wniosku. Po prostu tak mi się skojarzyło.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Z górzystej perspektywy

"Wspominactwo i inne religie"